Za nami je Festival Maribor 2016

30.09.2016

Besedilo: Nina Medved

Priznani festival je tudi letos v začetku septembra ljubitelje klasične glasbe presenetil s programskim izborom: drzno je preizprašal mesto otroka v koncertni kulturi klasične glasbe in različne manifestacije otroškega v svetu umetnosti.

Festival je s 53 let dolgo tradicijo prehodil raznoliko pot vse od večerov baročne glasbe pa do Glasbenega septembra, ki ga obiskovalci kulturnih prireditev v Mariboru dobro pomnijo in navsezadnje do pomlajenega Festivala Maribor. Kljub izkušnjam let pa si festival še zmeraj drzne pogledati na klasično glasbo iz nove, nepričakovane perspektive – letos so organizatorji »enega najbolj odmevnih kulturnih dogodkov v štajerski prestolnici« (po mnenju časnika Dnevnik), za to poskrbeli z otrokom kot osrednjim vodilom festivalskega programa.

Zvezdni trenutek večno mlade glasbe

Osrednji festivalski sklop se je odprl s koncertom, navdahnjenim z enim najbolj mladostnih umetniških gibanj, viharništvom. Festival je slavnostno odprl župan Mestne občine Maribor, dr. Andrej Fištravec, ki je sicer organizatorjem obljubil podporo mariborske občine v enaki meri kot do zdaj tudi v prihodnje. Na otvoritvi smo slišali izvrsten angleški komorni orkester Arcangelo, glasbeniki katerega so se nam predstavili tudi na zgodovinskih glasbilih. Vodil jih je mlad dirigent Jonathan Cohen, v solistični vlogi pa se je predstavil rezidenčni glasbenik festivala, violončelist Nicolas Altstaedt. Dr. Aleš Nagode je v kritiki za časnik Večer tako komentiral njihov nastop: »Bil je zvezdni trenutek večno mlade glasbe, v katerem so umetniki svoje izjemne ustvarjalne in izvajalske sposobnosti postavili v službo neminljive in vedno razumljive lepote. In takih dandanes na koncertnih odrih ne doživimo veliko.«

Tudi preostali dogodki niso zaostajali po odličnosti izvajalcev: že drug dan se je festival selil v Minoritsko cerkev, kjer je Altstaedt predstavil tehnično zahtevne Bachove suite za violončelo. Sledil je pravljično obarvan koncert nizozemskega pihalnega kvinteta Calefax, ki so tudi z duhovitim povezovanjem uglasbenih pravljic navdušili občinstvo. Eden od vrhuncev pa je bil edini koncert, ki spada med lastno produkcijo festivala, Nebeško življenje. Na njem se je predstavil Komorni ansambel Festivala Maribor, nekateri člani, ki sestavljajo festivalski ansambel, so se predstavili tudi posamič: godalni kvartet Dissonance, pihalni kvintet Slowind ter Tomaž Sevšek in Mikajel Baljan v nevsakdanjem duu harmonija in klavirja, ki je napolnil Unionsko dvorano z nenavadno zvočnostjo. Vrhunec tega koncerta je predstavljala čudovita Simfonija št. 4 v G-duru Gustava Mahlerja, ki so jo z združenimi močmi izvedli Komorni ansambel, Nicolas Altstaedt kot dirigent in mariborska sopranistka Nika Gorič, ki si je kljub mladosti že pridobila stalne in vnete oboževalce. Festival je nato nadaljeval koncertno Popotovanje: avstrijski basbaritonist Josef Wagner in pianist Christian Schmidt sta v Kazinski dvorani popeljala poslušalce v svet romantičnega samospeva. The Classic Buskers so skupaj s čarovnikom očarali vso družino s komično in čarovniško obarvano priredbo Mozartove Čarobne piščali, to pa je bila tudi zadnja izvedba te predstave s katero so gostovali po vsem svetu! Festival se je zaključil s svečanim koncertom, ki je nastal v koprodukciji s SNG Maribor, na katerem je uigran Simfonični orkester SNG Maribor povezal z mladim, komaj 13 let starim pianističnim solistom Makom Munijem Mihevcem avstrijski dirigent Günter Neuhold.

Za najzahtevnejše občinstvo - otroke

V intervjuju za časnik Večer je ena od sodelujočih ustvarjalk festivala, Nika Gorič, dejala, da so otroci »najbolj senzibilno in zahtevno občinstvo.« Organizatorji zdaj po uspešno zaključenem programskem sklopu Festival Maribor med otroki potrjujejo njene besede in dodajajo, da so tudi izjemno hvaležno občinstvo! Z otroki in njihovimi družinami so se namreč družili najprej na pravljični matineji, kjer se je glasba kvinteta Calefax prepletala z zgodbami pravljičarja Roberta Kerežija. Na koncertu za dojenčke so se družine s svojimi najmlajšimi otroki, udobno nameščene na blazinah, prepustile igranju pianistke Adriane Magdovski. V drugem festivalskem tednu so zelo pozitivno presenetile glasbene delavnice, ki so potekale v Vetrinjskem dvoru: otroci so najprej prisluhnili interaktivni in dinamični glasbeni predstavitvi pedagogov ter njihovih učencev s Konservatorija za glasbo in balet Maribor, festivalskega koproducenta, nato pa so otroci na likovno-glasbenih delavnicah z mentorji Zavoda MARS Maribor tudi izdelovali in preizkušali različna glasbila. Čez cel teden so spoznali kitaro, harfo, pihala, trobila, tolkala, klavir, harmoniko, orgle, godala pa tudi balet in petje! Tudi zato je bil zaključek tega sklopa, namenjen celi družini, naravnost čaroben: v nabito polni dvorani Vetrinjskega dvora je mlad harmonikarski orkester glasbene šole Center predstavil glasbo iz risanih filmov, ki je navdušila različne generacije poslušalcev.

Ob zaključku Festivala Maribor 2016 se ekipa organizatorjev skupaj s koproducentom Narodnim domom Maribor iskreno zahvaljuje vsem obiskovalcem, ki so s svojo prisotnostjo naredili ta dva tedna igriva in prijetna, partnerjem in sponzorjem festivala, ki so podprli in omogočili njegovo izvedbo ter ustvarjalcem in izvajalcem programov, ki so izvrstno oživeli program. Se vidimo septembra 2017!