Festival Maribor

Za Festivalom Maribor je več kot pol stoletja zgodovine, od baročnih izvorov do postmodernih preobrazb. Razvil se je iz mednarodnega festivala komorne glasbe Glasbeni september in od le-tega nasledil pretanjeni programski izbor, visok izvedbeni nivo in edinstven način organiziranja. Festival vabi vrhunske glasbenike, domače in tuje, ki glede na vsebinsko iztočnico festivala izvajajo skrbno izbrane sporede in to v različnih zasedbah – od komornih do orkestrskih.

Preberite več o Zgodovini festivala.

Umetniki

Jedro festivala je niz let predstavljal Orkester Festivala Maribor, sestavljen iz odličnih glasbenikov, članov domačih in najrazličnejših svetovnih orkestrov, drzno zasnovan repertoar orkestra pa je zajemal tako literaturo za komorni orkester kot velika simfonična in vokalno instrumentalna dela.

Letos bodo festivalski program soustvarjali različni glasbeniki in mednarodne zasedbe. Ob tujih zvezdniških imenih tvorijo jedro glasbenega ustvarjanja na FM tudi priznani domači glasbeniki. Prav takšno jedro ima Komorni ansambel FM 2016, ki bo poustvaril tematsko posebej za Festival Maribor 2016 zasnovan koncertni večer. Tudi letos bomo sodelovali še s Simfoničnim orkestrom SNG Maribor.

Stalnica v programskem konceptu FM je tudi predstavitev in promocija mladih slovenskih umetnikov, ki jim skupno koncertiranje z velikani klasične glasbe omogoča odlično izkušnjo in referenco.

Pri letošnjem Festivalu Maribor med otroki sodelujemo tudi z vodilnimi mariborskimi glasbeno-pedagoškimi silami, predvsem s Konservatorijem za glasbo in balet Maribor ter z Zavodom MARS Maribor.

Prizorišča

Koncerti se odvijajo v različnih mariborskih koncertnih dvoranah in drugih manjših prizoriščih polnih zgodovine in šarma — zaradi odlične akustike cenjena secesijska dvorana Union, prenovljena Minoritska cerkev v Mariboru, Kazinska dvorana ter stara in velika dvorana mariborskega Slovenskega narodnega gledališča, v letu 2016 pa tudi Vetrinjski dvor. Obenem se koncerti prav tako odvijajo na slikovitih trgih mariborskega starega mestnega jedra.

Festival Maribor je eden najboljših poletnih festivalov v Evropi.
John Allison, The Sunday Telegraph (VB), 2010
Koncert Projekt: Ženska je bil naravnost briljanten in je bil zagotovo vrhunec celega festivala. […] Ambient Slovenskega narodnega gledališča je omogočil, da so se video utrinki briljantno zlili z vsem kar se je odvijalo pred nami in da je bil koncert resnično višek dogajanja.
Gerald Fenech, Music & Vision, 2015
Ko gremo mimo prepoznavnih plakatov festivala, mi otroci zakličejo: 'Poglej, mami, to so ti naši!' In naj postanejo tudi vaši.
Petra Greiner, Večer, 2015
Odličen, umetniško raznolik in čisto poseben festival, ki z vsemi svojimi barvitimi odtenki le še poudarja lepoto in značilnosti mesta po katerem nosi ime.
Gerald Fenech, Music & Vision, 2014
Festival Maribor se letos še bolj drzno podaja tudi v popkulturne vode in odpira nova polja razumevanja in povezanosti med različnimi glasbenimi in drugimi umetniškimi žanri.
Žiga Brdnik, Večer, 2013
Navdušujoče je, kako se da iz priložnostno sestavljenega, neinstitucionalnega orkestra (za njegovo motivacijo se skrivajo očitno drugi vzgibi od običajnih) v kratkem času ustvariti homogeno, zelo prožno izvajalsko telo prekipevajoče energije, zmožno kakovostnih interpretacij še tako zahtevnih komornih in simfoničnih del.
Stanislav Koblar, Pogledi, 2011
Tako imenovana osrednja slovenska orkestra (radijski in SF), v nasprotju z mariborskim festivalskim stalna, lahko o podobnem zamahu za zdaj le sanjata.
Jure Dobovišek, Delo, 2011
Berlinski orkester – tokrat v komorni zasedbi – se je sicer izkazal v momentih deviško čiste zvočnosti (Schrekerjev Valček), zanosa polne galantnosti (Mendelssohn), impresivna pa je bila tudi široka dinamična paleta, ki je segla v komaj slišne nižine (Sibeliusov Valček).
Aljaž Zupančič, Večer, 9. 9. 2013
Ta festival bom zmeraj obiskoval z največjim veseljem, saj se ob organizatorjih – majhni skupini nadarjenih oboževalcev glasbe, ki si zaslužijo najvišje priznanje – počutim kot doma.
Gerald Fenech, Music & Vision, 2013
Na najbolj spektakularnem koncertu spektakularnega tedna glasbenega Festivala Maribor je Giovanni Sollima na laž postavil vse, ki mislijo, da je čelo le za nežnejše duše … Šlo je za glasbo, ki je čelo dvignila v kraljestvo glasbenih bogov. Ti čelisti pa so se povezali tudi z osupljivo natančnostjo in intenzivnostjo godal Orkestra Festivala Maribor in njihovim čudodelnim dirigentom, Markom Letonjo.
Laurence Vittes, Seen and Heard International (ZDA), 2011
Richard Tognetti se je kot umetniški vodja razdajal v svoji maniri: nebrzdan temperament, virtuozno znanje, ustvarjalna domišljija, občutek za trenutek, odrski talent, karizma … K temu dodajte še bogastvo orkestralnega zvena – ali bi si lahko želeli še kaj več?
Janko Šetinc, Večer, 2011
Maribor ni mesto, ki bi ga povezovali s klasično glasbo najvišje kakovosti – ta naziv pripada mestom, kot so Berlin, Dunaj, London ali New York. A za nekaj dni v septembru postane Maribor po vseh merilih prispodoba odličnosti.
Gerald Fenech, Music & Vision, 2010
Richard Tognetti sodi med najbolj karakterne, prodorne in strastne violiniste, ki jih lahko danes slišite.
The Daily Telegraph (VB), 2006